Skydda din app med en Appkod. Appkod och biometrisk inloggning rekommenderas. Det är ett smidigt och säkert sätt att använda din larmapp från Svenska Alarm.
Så här lägger du till en Appkod
Öppna appen
Klicka på fliken längst till höger - Inställningar
Klicka på Appkod
Välj en fyrsiffrig Appkod. Det kan vara en unik fyrsiffrig kod eller samma fyrsiffriga kod som du använder som Larmkod.
Byta Appkod
Öppna appen
Klicka på fliken längst ner till höger - Inställningar
Klicka på Appkod
Välj en ny fyrsiffrig Appkod
Glömt Appkoden (och vill återställa till en ny Appkod)
Har du tillgång till FaceID eller TouchID så fungerar det bra att logga in med för att sedan ändra Appkod under inställningarna.
Har du inte tillgång till FaceID eller TouchID måste appen raderas
Aktivera appen genom att logga in med din epost och lösenord
Klicka på fliken längst till höger - Inställningar
Klicka på Appkod
Välj en fyrsiffrig Appkod. Det kan vara samma fyrsiffriga kod som du använder som Larmkod.
Vad händer om jag inte har en Appkod eller Biometriskt inlogg på appen?
Utan ett extra skydd av Appkod eller FaceID/TouchID blir larmappen inaktiverad efter 30 dagar. En inaktiverad app kräver epost och lösenord.
Blir jag automatiskt utloggad ur appen?
Ja efter fem (5) minuter blir du automatiskt utloggad ur appen. Du blir också utloggad om du stänger ner appen helt. För att logga in igen så använd din Appkod eller biometrisk inloggning med ansikte eller finger.
Kontakta oss så hjälper vi till att boka en Service
Klicka på chatten nere till höger. Skicka ett mail till [email protected], eller ring oss på 0770-112060.