För dig som har ett larmsystem som kräver Larmkod för av- och pålarmning är en smidig funktion är att spara Larmkoden i appen. Då slipper du att skriva den varje gång du larmar på och av från appen.
Larmkoden kan användas både i Larmappen och på Knappsatsen. Tar du bort eller ändrar en Larmkod kommer den gamla Larmkoden varken fungera i Larmappen eller på Knappsatsen
För att byta Larmkod (användarkod) går du in i ANV. LÄGE
På centralapparaten, tryck på den stora knappen med symbolen >> tills det står ANV. LÄGE.
Tryck den stora knappen OK. Skriv sedan in din befintliga fyrasiffriga användarkod. Nu visas ANGE ANV KODER Tryck på OK knappen till höger.
Välj vilken av användar- koden du vill byta och tryck sedan OK, skriv nu in den nya koden och tryck på OK. Du kan programmera upp till åtta olika koder. Tänk på att koden 0000 inte är giltig.
För att komma ut från menyn tryck på knappen med ett "stängt hänglås"
När OK AVLSUTA visas i rutan tryck på OK
Kan jag se Larmkoden i appen?
Nej, det är bara på Centralenheten som det går att se Larmkoden.
Hur kan jag ta reda på vilken larmkod jag har sparad i appen?
Du som har en sparad Larmkod i appen kan ta reda på vilken det är genom att:
Öppna appen och gör en av- eller pålarmning.
Kolla i Aktivitetsloggen så står det vilken User.
Därefter kolla i Centralenheten på aktuell User vilken Larmkoden är
Hur många larmkoder kan finnas på ett larmsystem?
Centralenhet | Antal larmkoder | Krävs för av/på från app |
20 | Nej | |
48 | Ja | |
36 | Ja | |
8 | Ja |
Kontakta oss så hjälper vi dig
Klicka på chatten nere till höger. Skicka ett mail till [email protected], eller ring oss på 0770-112060.