Installation av larm

En installation utförs aldrig hos en kund som inte vill ha ett larm installerat! Om du har ångrat dig eller har frågor kring uppsägning efter att du ingått ett avtal med Svenska Alarm så hör du av dig till oss på 0770-112060 eller e-post till info@SvenskaAlarm.se
 
 Vill du som privatperson veta mer om konsumentens Ångerätt, så klicka och läs här. En installation ska avbokas på en vardag senast 48 timmar innan installationstillfället, annars har Svenska Alarm rätt att ta ut en avgift för att täcka installatörens arvode. För Service gäller våra Servicevillkor som du kan läsa om här.
 

Pris

Priset för ditt larm gäller enligt det avtal som du skrivit på. Inga andra avgifter eller kostnader tillkommer! Den överenskommelse som du har med Säkerhetsrådgivaren är det som står skrivet i ditt avtal. Detsamma gäller vid delbetalning med en finansieringspartner som tex Svea Ekonomi och Wasa Kredit.
 

Värva en vän

Vi tycker alltid att det är lika smickrande när en kund vill rekommendera oss till en vän. Du har rätt att ta del av Svenska Alarms fördelaktiga värvningsbonus. Använd flyern Värva en vän som ligger i din välkomstmapp. Eller om du föredrar att höra av dig direkt till oss så går det lika bra!
 
 

Väktare

Bevakningslagen reglerar vem som får utföra tjänster som personell hantering av larmhändelser och väktarutryckning. Svenska Alarm har rätt att förmedla dessa tjänster till auktoriserade partners men utför själva inte yrkesmässigt några sådana här arbetsuppgifter.
 
 I det fall Kunden väljer funktionerna Väktare Standby eller Väktare Direkt kommer personuppgifternas som återfinns i larminstruktionen till Bevakningsbolaget i syfte att låta Bevakningsbolaget fullgöra bevakningstjänster. Bevakningsbolaget är ansvarigt för dess hantering av personuppgifterna då avtal träffas med Bevakningsbolaget.
 
 

Koder

Skrivs upp på det Anläggarintyget som upprättats av en behörig installatör i samband med installation. Anläggarintyget förvaras i ett godkänt säkerhetsskåp SSF 3492 med punktlarm i övervakad lokal. Det är i enlighet med de föreskrifter vi följer som polisgodkänd installationsfirma och certifierad anläggarfirma inbrottslarm. Har du glömt/tappat bort eller av annan anledning blivit av med din kod och kontaktar du vår support, du behöver verifiera dig för att få ta del av koderna. Det garanterar att inga koder lämnas ut till obehöriga.
 

Larminstruktion

För att bestämma vad som ska hända vid ett larm upprättas en larminstruktion. Hos Svenska Alarm kan kund koppla på funktionerna Väktare Standby och Väktare Direkt. Kunden ansvarar för att de personer som anges i larminstruktionen lämnat sitt samtycke till Svenska Alarms och Bevakningsbolagets hantering av personuppgifterna. Du kan läsa mer i vår Integritetspolicy för att se hur vi på ett säkert sätt behandlar dina personuppgifter.
 
 
 

Ändringar

Svenska Alarms Kundpolicy kan komma att uppdateras regelbundet.
 
 
 

Hittade du svaret?