Servicepolicy

Svenska Alarm hjälper gärna till med service och följer branschens normer för ett certifierat larmbolag

Niklas Hallden avatar
Skrivet av Niklas Hallden
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Svenska Alarm är ett certifierat larmbolag och följer branschens krav och gör vårt bästa för att leva upp till kundens högt ställda förväntningar på service. Norm SSF 1015 säger att Anläggarfirman ska motta och bekräfta felanmälan inom 24 timmar sju dagar i veckan.

Kundtjänst

Telefon: 0770 - 112 060
Epost: [email protected]
Chatt finner du längst ner till höger på din skärm

Svarstider

Akuta ärenden - svar omedelbart alla dagar i veckan året om
Telefon felanmälan och ekonomi - bekräftelse vardagar inom 24 timmar
Chatt & mail felanmälan och ekonomi - återkoppling mediantid vardagar är under en timma:




Felanmälan

Du kan ringa vår kundtjänst 24 timmar om dygnet alla dagar året runt. Det går bra att göra en felanmälan över telefon och e-post. Vår servicenivå försöker vi hålla så hög som möjligt och uppfyller alltid branschnormerna.

Teknisk support

Vi finns här för dig. Vi har en fantastisk fjärrsupport där vi kopplar upp mot larmsystemet för att analysera kan lösa det flesta tekniska ärenden direkt. Du når oss på telefon, e-post eller chatt vardagar kl 9-18.


Ekonomi support

Fakturafrågor och övriga administrativa frågor besvaras vardagar kl 9-18. Har du en fråga om betalning kan du läsa mer här. Du når oss på chatt-knappen nere till höger eller på telefon och e-post.

Boka en service

Vill du få professionell hjälp av en tekniker. Boka en service. Framkörningsavgift och timpris hittar du i prislistan längre ner. Med Serviceavtal får du rabatterade priser och många fler förmåner. Du når oss på chatt-knappen nere till höger eller på telefon och e-post.



Kontaktperson på plats vid service

En kontaktperson behöver vara på plats när installatören anländer och ger sig av. Om den bokade tiden inte längre passar behöver en avbokning ske minst 48 timmar innan avsatt tid annars debiteras en avgift på 495 kr. Vi siktar alltid på att hitta en tid som passar bäst!



Serviceavtal

Vi bjuder alltid på sex månader fritt Serviceavtal i samband med att du blir ny kund till Svenska Alarm. Du kan läsa mer om Serviceavtal här.


Produktgaranti - felanmäld produkt
Pris på ny produkt utgår enligt vid var tid gällande prislista på Extrautrustning. Finns det garanti på produkten enligt Kundpolicy och Serviceavtalet får du rabatterade priser. Önskas hjälp med att byta en produkt så når du oss på chatt-knappen nere till höger eller på telefon och e-post.
​ 

Underhåll

För optimal funktion så rekommenderar Svenska Alarm att larmsystemet kontinuerligt får service och underhåll. Här är några underhållstips:

  • Kolla status på batterierna, vid lågt batteri får du ett Driftlarm. Det går också att titta på centralapparaten om det lyser en gul lampa eller kontakta oss så kan vi utföra fjärrsupport och koppla upp oss mot larmsystemet. Batteribyte kan du läsa mer om här.

  • Larminstruktion, vem och vilka ska personer ska kontaktas vid en larmhändelse. Har kontaktpersonerna tillgång till nya larmappen.

  • Gångtest, prova att larma på, rör dig i de larmade utrymme för att göra ett funktionstest och kontrollera så att bilder från kameran kommer till mobilen, sirenen tjuter och att det går att larma av från appen.

  • Åtgärd av väktare, gå igenom funktionen väktaråtgärd och säkerställ att rätt åtgärd sätts in vid ett eventuellt behov.



Batterier

Priser

Du kan välja att betala med betalkort utan extra avgifter. Det krävs att du har lagt till ett fungerande betalkort i Svenska Alarm Betalportal. Vid fakturering kommer betalningen att ske automatiskt från ditt kort och fakturakvittens skickas via epost. Här kan du läsa mer om hur du loggar in på Betalportalen och lägger till ditt betalkort.

Önskar du att inte att betala med betalkort, eller att det inte finns något verifierat kort registrerat, täckning på betalkortet etc, så kommer fakturan att skickas med pappersfaktura till en avgift på 70 kr.

OBS! En redan utskickad pappersfaktura är en utförd tjänst och går inte att ångra eller kreditera i efterhand.

Ändringar

Svenska Alarms villkor kan komma att uppdateras regelbundet.


Kontakta oss så hjälper vi dig

Klicka på chatten nere till höger. Skicka ett mail till [email protected], eller ring oss på 0770-112060.
​ 
​ 
​ 

Fick du svar på din fråga?