Hoppa till huvudinnehåll
Knappsats KP Plus
Ernst Riesbeck avatar
Skrivet av Ernst Riesbeck
Uppdaterad för mer än en månad sedan

Certifierad och godkänd knappsats KP Plus. Svenska Alarm är ett certifierat larmbolag och installerar en centralapparat av högsta kvalité. Den trådlösa knappsatsen är godkänd enligt SSF larmklass R av Svensk Certifiering. Batteri till enheten hittar du här.

Här nedan hittar ni en utskriftsvänlig manual ni kan ladda ner

Larma på och av med Knappsatsen

En extern knappsats, eller manöverpanel som den också kallas, monteras vid entrén för smidig av/ på-larmning. Det går att använda en personlig fyrsiffrig kod eller en larmbricka, även kallad tagg. För att väcka displayen håller man handen över knapparna. Därefter är den "vaken" i 8 sekunder. Ett tips är att svepa handen nerifrån botten uppåt till toppen. Är man kall om handen kan man även använda mobilen för att väcka displayen.

  • För att larma på fullarm slår man först in sin kod (4-6 siffror). Därefter trycker man på knappen längst ner till vänster. Ni kan kika på bilden nedan för att se hur knappen ser ut:

  • För att larma av slår man först in sin kod (4-6 siffror). Därefter trycker man på knappen som sitter längst ner i mitten. Ni kan kolla på bilden nedan för att se hur knappen ser ut:

  • För att larma på skalskyddet/ hemmaläget slår man först in sin kod (4-6 siffror). Därefter trycker man på knappen längst ner till höger. . Ni kan kolla på bilden nedan för att se hur knappen ser ut:

Avläsa status på knappsatsen:

På ovansidan sitter de olika indikatorerna. Symbolerna visar (från vänster till höger) om det är På-larmat, avlarmat, hemmaläge samt felmeddelande.

Vad händer om jag slår in fel kod?

Slår man in fel kod kommer det inte gå att larma på/av. Då behöver man göra det en gång till. Har man inte hunnit slå in alla siffror ännu kan man trycka på symbolen "C" vilket innebär att man kan slå in koden på nytt.

Går inte att larma på via knappsatsen men om jag gör det två gånger så går det?

När en pålarmning via knappsatsen inte går igenom trots att man slår in rätt kod betyder det att man har en dörr/fönster öppen alternativt att det är ett aktivt fel i systemet.

Kontrollera så att samtliga dörrar/fönster är stängda inklusive entrédörren och larma sedan på.

Kontakta oss så hjälper vi dig

Klicka på chatten nere till höger. Skicka ett mail till [email protected], eller ring oss på 0770-112060.

Fick du svar på din fråga?