När du har haft en väktarutryckning, finns det några viktiga saker du troligen vill veta för att förstå händelsen och dess konsekvenser. Här är en lista över de vanligaste frågorna vi brukar få.
Anledning till utryckningen samt tidpunkt för utryckningen:
– Var det ett larm som gick? Vilken typ av larm var det (inbrott, brand, sabotage etc.)?
All information om larmhändelsen kommer direkt in i applikationen. Här kan man dels se vilken typ av larm som triggats men även från vilken enhet. Likaså framgår tidpunkten då larmet triggades samt för när väktaren tillkallades
Vad hände på platsen?
Vi jobbar med flertalet olika vaktbolag för att garantera att det alltid finns en väktare redo att åka ut vid larm. Vid en utryckning kan man förvänta sig att vaktbolaget gör en yttre kontroll. Detta innebär att de går runt bostaden och kolla över så allt ser bra ut. Jobbet kan bland annat innefatta att kolla över dörrar och fönster så inget står öppet/ olåst.
Upptäcker väktaren något som inte står rätt till kommer de åtgärda eventuella fel. De har även möjlighet att tillkalla räddningstjänst vid behov.
Hur vet jag att väktaren kollat över min bostad?
Vanligtvis lämnar väktaren en så kallad "Väktarrapport". Olika vaktbolag jobbar på olika sätt vilket innebär att ibland kan de ringa för att lämna en muntlig rapport, skriftlig rapport i brevlådan alternativt digital rapport via mail till oss.
Kontakta oss så hjälper vi dig
Klicka på chatten nere till höger, skriv i chatten i appen. Skicka ett mail till [email protected], eller ring på 0770-112060.