Fellarm

Alltid uppkopplat för optimal drift. Fellarm informerar dig direkt och vi hjälper dig med support och servicetekniker.

Niklas Hallden avatar
Skrivet av Niklas Hallden
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Ditt larmsystem är uppkopplat och ständigt övervakat för optimal funktion. Skulle det uppstå ett fel på systemet så skickas det en notis med information till telefonen. Vi finns här och hjälper dig. Våra tekniker är alltid nära tillhands och på chatten i appen kan du enkelt få svar på dina frågor.

Vad är ett Fellarm?

Fellarm är när systemet vill informera om olika typer av händelser likt ett lågt batteri eller inaktiv enhet. Informationen går ut till alla användare av appen och går att se under aktivtet under felarm. Det finns en rad olika typer av felindikationer, därav kan man enkelt från appen klicka på felarmet man fått för att läsa mer om det.

Notiser vid Fellarm

Systemet kontrollerar funktionen på samtliga komponenter. Skulle det uppstå ett fel så får du direkt vetskap om det. Det skickas en notis till din telefon. Du kan också se alla Fellarm i Aktivitetsloggen.

Det skickas maximalt 1 notis per 24 timmar och Fellarm. Det innebär att upprepas felet flera gånger per dag så kommer alla händelser att finnas i Aktivitetsloggen men du får bara 1 notis.

Vad ska man göra när man får ett fellarm?

Detta beror på vilken typ av felarm man råkat ut för. Men generellt är det bra att genast påbörja felsökningen. Enklast är att från appen klicka sig in på felmeddelandet. Nedan ser ni ett exempel på hur det kan se ut i appen med ett fellarm:

Svenska Alarm Vad ska man göra när man får ett fellarm

Hur markerar man att man har läst ett fellarm?

Klicka på fliken längst ner i appen som heter Aktivitetsloggen. Därefter kan du sortera fram alla Fellarm överst i menyn. Markera händelsen som läst, detta innebär att den slutar "varna" för fellarmet. Detta kan komma väl till pass när fellarmet är åtgärdat, till exempel när batteriet är bytt på en enhet som varnat för lågt batteri.

Det går att markera ett Fellarm som oläst, detta för att påminnas om att man behöver åtgärda det.

Kontakta oss så hjälper vi dig

Klicka på chatten nere till höger. Skicka ett mail till [email protected], eller ring på 0770-112060.
​ 
​ 
​ 
​ 
​ 

Fick du svar på din fråga?