Serviceläge

Kräver aktivering när larmsystemet är uppkopplat mot bemannad larmcentral för tex batteribyte och underhåll.

Niklas Hallden avatar
Skrivet av Niklas Hallden
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

OBS! Serviceläge krävs endast för larmsystem kopplat mot bemannad larmcentral. Har du Larmtjänst behöver inte att larmsystemet sätts i Serviceläge. 


Här kommer en förklaring till hur du sätter ditt larmsystem i Serviceläge. Gör det innan du flyttar någon larmenhet eller påbörjar ett Batteribyte.

​ 

Kontakta oss så hjälper vi dig att sätta larmsystemet i Serviceläge.

OBS! Behövs enbart om ni har tjänsten: Bemannad Larmcentral

Klicka på chatten nere till höger. Skicka ett mail till [email protected], eller ring oss på 0770-112060.

 

Så här aktiveras Serviceläge på en larmanläggning med Bemannad Larmcentral

  1. Koppla ifrån väktaråtgärd och driftlarm. Kontakta Larmcentralen och be dem försätta larmet i Serviceläge.

Så här aktiveras Serviceläge på en larmanläggning med Larmtjänst

  1. Se till att larma av som vanligt

  2. När systemet är avlarmat är det satt i serviceläge - detta innebär att när man börjar pilla med en enhet eller liknande kommer det enbart gå till användarna av appen. Således kommer det inte tjuta i själva systemet.

  3. I appen kan ni enkelt markera larmet som falskt, alternativt kan man bara låta det vara.

    Svenska Alarm finns alltid nära till hands. Kontakta oss om du vill få hjälp med att sätta din larmanläggning Serviceläge eller boka en professionell service där en servicetekniker kommer ut och hjälper dig.

Fick du svar på din fråga?